ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
 
 
   I.    ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ:
Χ. Αθανασόπουλος, Γ. Νεοφώτιστος, ……………………………….
II.    ΜΑΘΗΜΑ:
Μ100 – Εισαγωγή στην Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα
III.    ΕΙΔΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΤΟΜΙΚΗ
 
 
 
IV.    ΘΕΜΑΤΙΚA ΠΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ:       
    i.           Ηλεκτρονικό Επιχειρείν (eBusiness)
·       Έμφαση σε δραστηριότητες ηλεκτρονικού επιχειρείν με χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων όπως το WWW, Facebook, Tweeter και άλλα social media.
·       Παραδείγματα δραστηριοτήτων αποτελούν π.χ. η δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων για την προώθηση κρητικών προϊόντων, καθώς και η διερεύνηση της χρήσης των «κοινωνικών μέσων» για την διάδοση/προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών.
·       Έμφαση να δοθεί στην καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας, στο «πρόβλημα» που επιλύει, στον ανταγωνισμό, στις διαδικασίες, στο αγοραστικό κοινό καθώς στο μέγεθος και στα χαρακτηριστικά της «αγοράς» στην οποία απευθύνεται.
 ii.           Τουρισμός (με έμφαση σε ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού)
·       Έμφαση σε καινοτομικές δραστηριότητες στο πεδίο του τουρισμού – είτε σε ειδικές/εναλλακτικές μορφές τουρισμού είτε σε ήδη υπάρχουσες μεγάλες τουριστικές μονάδες.
·       Παραδείγματα δραστηριοτήτων αποτελούν ο διατροφικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός κ.ά. Επίσης, δραστηριότητες που σκοπό έχουν την ανάδειξη περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων στον τουρισμό (green tourism).
·       Έμφαση να δοθεί στην καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας, στο «πρόβλημα» που επιλύει, στον ανταγωνισμό, στις διαδικασίες, στο αγοραστικό κοινό καθώς στο μέγεθος και στα χαρακτηριστικά της «αγοράς» στην οποία απευθύνεται.
 
 iii.           Παραγωγή και διάθεση βιολογικών προϊόντων (βιολογική γεωργία/κτηνοτροφία)
·       Έμφαση σε καινοτομικές δραστηριότητες στα πεδία της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας – είτε σε ειδικές καλλιέργειες (π.χ. «νέες» καλλιέργειες) είτε σε ήδη υπάρχουσες μονάδες (καινοτόμες διαδικασίες παραγωγής/διανομής).
·       Παραδείγματα δραστηριοτήτων αποτελούν η καλλιέργεια super foods (π.χ. ρόδι, σπιρουλίνα), στέβια, αλόης κ.ά.
·       Έμφαση να δοθεί στην καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας, στο «πρόβλημα» που επιλύει, στον ανταγωνισμό, στις διαδικασίες, στο αγοραστικό κοινό καθώς στο μέγεθος και στα χαρακτηριστικά της «αγοράς» στην οποία απευθύνεται.
 
 iv.           Δραστηριότητες «πράσινης» ανάπτυξης
·       Έμφαση σε καινοτομικές δραστηριότητες στο πεδίο της φιλικής στο περιβάλλον ανάπτυξης.
·       Παραδείγματα δραστηριοτήτων αποτελούν η παραγωγή ενέργειας που βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές (ηλιακή, αιολική κ.ά.), σε μικρή και μεσαία κλίμακα (κατοικίες, εργοστάσια, ξενοδοχεία), η αποτελεσματική διαχείριση υδάτινων πόρων, οι «πράσινες» ταράτσες, η διαχείριση απορριμμάτων, η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος.
·       Έμφαση να δοθεί στην καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας, στο «πρόβλημα» που επιλύει, στον ανταγωνισμό, στις διαδικασίες, στο αγοραστικό κοινό καθώς στο μέγεθος και στα χαρακτηριστικά της «αγοράς» στην οποία απευθύνεται.
 
 v.           Προώθηση πολιτιστικού αποθέματος της Κρήτης
·       Έμφαση σε τεχνολογικά καινοτομικές δραστηριότητες στο πεδίο της παρουσίασης του πολιτιστικού αποθέματος της Κρήτης.
·       Παραδείγματα δραστηριοτήτων αποτελούν εφαρμογές για την παρουσίαση/πληροφόρηση/ξενάγηση σε μνημεία/μουσεία με χρήση έξυπνων συσκευών (π.χ. smart-phones, iPad κ.ά.).
·       Έμφαση να δοθεί στην καινοτομία της επιχειρηματικής ιδέας, στο «πρόβλημα» που επιλύει, στον ανταγωνισμό, στις διαδικασίες, στο αγοραστικό κοινό καθώς στο μέγεθος και στα χαρακτηριστικά της «αγοράς» στην οποία απευθύνεται.
 
 
 V.    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
·      Βιβλιογραφία που παρουσιάζεται στις Σημειώσεις του μαθήματος.
·      Σημειώσεις του μαθήματος (περιεχόμενο).
 
VI.    ΑΛΛΕΣ ΠΗΓΕΣ
·      Πηγές στο Διαδίκτυο (που παρουσιάζονται στις Σημειώσεις του μαθήματος)
·      Μέσα ενημέρωσης (π.χ. websites εφημερίδων, περιοδικών)
·      Web-searching (π.χ. με Google)
 
VII.    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • Έρευνα στο Διαδίκτυο (web-searching) για την διερεύνηση του ανταγωνισμού, καλές πρακτικές, χαρακτηριστικά αγοραστικού κοινού, μέγεθος αγοράς.
VIII.    ΤΥΠΙΚΟΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ
  • Έκταση μεγαλύτερη από 5 σελίδες και μικρότερη από 15 σελίδες.
  • Γραμματοσειρά VERDANA 10, διάστιχο 1,5.
  • Υποβολή σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
  • Παράδοση εργασίας μέχρι: 31 Μαΐου 2012
 
IX.    ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΕΙΣΗΓΗΤΗ
  • Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα πρέπει πρώτα να υποβάλλουν από το τρέχον εξάμηνο την πρόταση της επιχειρηματικής τους ιδέας (συμπλήρωση του αρχείου με τίτλο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΚΗΣ ΙΔΕΑΣ ΠΡΟΣ ΕΓΚΡΙΣΗ, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης του ΤΕΙ Κρήτης open eclass, όπου βρίσκεται και η ιστοσελίδα του μαθήματος, ώστε να εγκριθεί (αν δεν εγκριθεί, θα ζητηθεί από τον φοιτητή/φοιτήτρια να υποβάλλει νέα επιχειρηματική ιδέα). ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ για την ηλεκτρονική υποβολή της πρότασης αυτής είναι η 30.05. 2012.
·      Μετά την έγκριση (σχετικά με την οποία ο φοιτητής/φοιτήτρια θα ενημερωθεί ηλεκτρονικά μέσω eclass), ο φοιτητής/φοιτήτρια θα προχωρήσει στην εκπόνηση της εργασίας του (συμπλήρωση του αρχείου με τίτλο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ι), και θα την υποβάλλει επίσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης του ΤΕΙ Κρήτης open eclass μέχρι την καταληκτική ημερομηνία. 
·       Ο κάθε φοιτητής/φοιτήτρια θα έχει τη δυνατότητα να αποστείλει μια διευκρινιστική ερώτηση (για να απαντηθεί από τους εισηγητές) στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου mke@dasta.teicrete.gr, μέχρι τις 30.04.2012.